Skoleleder til Holbæk Private Realskole

Har du evnen til både at inspirere og lede med succes, og samtidig sætte et plaster på, når Peter fra 1.C er faldet i skolegården? Så er det måske dig, vi søger.

Vi leder efter en ambitiøs skoleleder, der med hjertet på rette sted kan stå i spidsen for en skole, hvor elevernes læring, trivsel og dannelse er i centrum. Vi søger en leder, der ikke blot kan opretholde den høje trivsel blandt vores 103 medarbejdere, men også fortsætte den sunde udvikling og økonomiske stabilitet, som danner rammen om vores traditionsrige skole. Samtidig skal du føre os trygt ind i den digitale tidsalder 3.0.

Hvad vi forventer af dig som leder

Som vores nye leder bliver du skolens fanebærer. Du forpligter dig til at skabe et miljø præget af gensidig respekt, synlig ledelse og en sjov hverdag. Ud over at være ansvarlig for den daglige drift skal du skabe et miljø, hvor ordentlighed er nøgleordet. Her skal både elever, forældre og medarbejdere føle sig set, hørt og værdsat. Du skal med andre ord være:

• Inspirator: En mentor, en visionær og en teambuilder. Du fokuserer på at skabe et miljø, hvor vores dygtige lærere og pædagoger kan blomstre og fremme det bedste i vores elever.
  • Synlig leder: Du praktiserer åben dør-princippet. Din ledelsesstil skaber tryghed, er lyttende, og du er synlig i alle dele af skolens daglige liv. Du viser vejen for vores fællesskab og er ikke bange for at tage ansvar, selv når det kræver vanskelige beslutninger.
  • Brobygger: Du forstår vigtigheden af stærke forbindelser til vores forældre, det lokale samfund og andre interessenter for at sikre vores succes.
  • Driftssikker administrator: Du ser budgetansvar og økonomistyring som en central del af hverdagen og ved, hvordan du løbende kan evaluere og udvikle skolens præstationer og resultater for at sikre, at vi opretholder vores høje standarder og mål.

Din faglige værktøjskasse

Din værktøjskasse er fyldt til randen med gode redskaber. Du har solid ledererfaring fra uddannelsesverdenen, hvor du har bevist dine evner. Derudover forventer vi, at du har:

• Pædagogisk ekspertise: Du har en solid forståelse og smittende passion for moderne undervisningsmetoder og læringsmiljøer.
  • Gode kommunikationsevner: Du er en fremragende kommunikator og ikke mindst lytter. Du forstår vigtigheden af klare og åbne kommunikationskanaler mellem alle interessenter.
  • Strategisk tæft: Du tænker langsigtet og har mod og evne til at omsætte visioner til konkrete handlinger, der følges til dørs. Du inkluderer den digitale udvikling i dine strategier.
  • Bred faglighed: Du prioriterer stærk faglighed, hvor både boglige og kreative fag er med til at forme livsparate unge mennesker.

Hvorfor vælge os?

Som skoleleder hos os på Holbæk Private Realskole, vil ikke to dage være ens. Ud over at være leder for Danmarks mest dedikerede skoleteam vil du blive udfordret og få mulighed for både personlig og faglig udvikling.

Du får et kompetent sekretariat i ryggen, der med stor faglighed bistår med at sikre driften af skolen. Derudover vil et dygtigt lederteam være din sparringspartner i det daglige arbejde, som du trygt kan læne dig op ad.

Du vil opleve, at bestyrelsen på skolen er meget involveret og en solid samarbejdspartner både i drift og i det strategiske arbejde.

Lønnen vil være i intervallet kr. 512.093 til 615.862. Hertil kommer muligheden for årligt at forhandle engangsvederlag på op til kr. 150.695,61. Både den faste løn og engangsvederlag er pensionsgivende.

Ansættelse sker i henhold til den enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og LC samt organisationsaftale for skoleledere ved frie skoler.

Der indhentes børneattest.

Ansøgning

Lyder det som om det kunne være noget for dig, vil vi meget gerne høre fra dig. Kontakt Danja S. Tusanthan på mail bestyrelsen@realskolen.dk for nærmere information og rundvisning.

Send din ansøgning og CV til Holbæk Private Realskoles formand Kristian Nygaard til mail: formanden@realskolen.dk. Spørgsmål herom kan rettes til tlf. 23250204.

Ansøgningsfristen er mandag den 22. april kl. 12.00

Første samtale tirsdag den 14. maj

Anden samtale tirsdag den 22. maj

Holbæk Private Realskole er en privat grundskole med 687 elever fra 0.- 10. klasse. Realskolen har pædagogiske tilbud for 0.-6. klasse i form af fritidsordning, café og klub. Realskolen har en struktur, der giver vide rammer for hver enkelt lærer og pædagogs professionelle udvikling. Realskolen har et skarpt fokus på at udvikle vores elever til den allerbedste udgave af dem selv, mødt af dygtige medarbejdere med personlighed, anerkendelse og varme.

Der er lukket for kommentarer.